Den syngende skole

Musik, traditioner og fællesskab

Er vi den syngende skole? Måske - musik er i hvert fald en fast bestanddel af skolens hverdag.

Der er således fælles morgensang i vores indskoling, på mellemtrinet og med centerafdelingen, hvor både ældre kendte sange såvel som nye synges.

I andre sammenhænge er der samlinger for hele skolen, hvor der også synges, spilles og optrædes for og med hinanden. Vores minikor, storekor, musik valghold, klasser mv. underholder gerne resten af skolen. Ved samlingerne synger vi desuden ofte vores "Filstedsang" - en sang skrevet af musiklærer Helle Andersen til skolen.

Traditioner med musik

Op til juleferie og sommerferie har vi tradition for fælles afslutning, og her deltager områdets dagplejere ofte som tilhørere, ligesom tidligere elever dukker op og er med.

I dette skoleår genopstår også musical på skolen. Her sættes en musical op med deltagelse af de elever fra 4. - 9. klasse, som ønsker det. Musicalen vises for resten af skolen, samt offentlige visninger, hvor forældre indbydes.

Så skal vi ikke glemme "Spil Dansk dagen", som altid markeres her på skolen med en fælles samling fyldt med dansk sproget eller dansk produceret musik.