Indskoling

DUS-indskolingsleder for 0.-2. klasse:

Alex Bloch: alex.bloch@aalborg.dk

I indskolingsforløbet bygges der videre på den viden og de færdigheder, børnene har i forvejen.

Der arbejdes altid med børnenes personlige, sociale og sproglige kompetencer, som medinddrages i alle aktiviteter, uanset hvilken anden kompetence, der arbejdes med. Der lægges stor vægt på den sproglige opmærksomhed, som er begyndelsen til den første læseindlæring.
Her kan du læse mere om læsning og læsekompetencer i indskolingen.

Indskolingen har fællessamlinger med blandt andet morgensang.
I indskolingen arbejder vi med at overgange skal være så gode som muligt, således også overgangen mellem indskoling og mellemtrin.
Vi vil bygge videre på de ting, børnene har lært i børnehaven og i deres første skoleår, så eleverne kan være klar til at starte på mellemtrinnet i 3. klasse, hvor der er højere forventninger om selvstændighed og ansvarlighed.

Selve undervisningen tager udgangspunkt i Fælles Mål, som er en række bindende mål for, hvad eleverne skal kunne i de forskellige fag på forskellige niveauer i folkeskolen. Eleverne undervises som regel klassevis eller på hold. Inden for klassens rammer er der undervisningsdifferentiering.