Udskoling

Afdelingsleder for udskolingen er:

Christina Hoe Larsen: christina.larsen@aalborg.dk

I udskolingen bygges der videre på den viden og de færdigheder, eleverne har i forvejen.

Når vi tager afsked med eleverne efter 9. klasse, sender vi dem ud for at møde verden og tage del i samfundet. Vores mål er derfor, at eleverne ikke alene er uddannelsesparate, men at de også besidder de faglige, personlige og sociale kompetencer, som gør dem i stand til at honorere samfundets krav og forventninger. Vi tilstræber derfor at møde eleverne med forventninger og krav, som matcher dem, de vil møde senere i deres ungdomsliv.

På Filstedvejens Skole vil vi have læringslystne, motiverede, ansvarlige og nysgerrige unge mennesker, som kender deres potentiale, og som tør sætte store personlige mål og arbejde hårdt for at nå dem. Derfor retter vi et særligt fokus på at skabe endnu bedre læringsvilkår og –miljø for vores ældste elever samt styrke deres faglighed og sociale relationer.