Princip for rettidig ledelse

Princip nummer: 13
Navn på princip: Princip for rettidig ledelse

Filstedvejens Skoles ledelse skal, gennem værdier, færdigheder og prioriteringer beskrevet i
Learning Pipeline, sikre udmøntningen af Aalborg Kommunes vision i hele organisationen og
til gavn for skolens elever, forældre og medarbejdere.

Retningslinjer under princip
Ordentligt, integritet og rettidig omsorg er kerneværdierne i god ledelse

Ordentlighed er at vi behandler hinanden respektfuldt og rummer forskellighed, at vi hjælper, hvor vi kan, og at vi griber rettidigt ind når noget ikke er inden for rammen af vort kvalitets og værdigrundlag.

Integritet er at vi er sandfærdige og til at stole på - en synlig sammenhæng mellem handlinger, værdier, metoder, foranstaltninger, principper, forventninger og resultat.

Rettidig omsorg er sammensat af gensidig tillid, retning, handlekraft og konsekvens.
God ledelse vurderes på baggrund af børnenes udbytte af lærere og pædagogers indsats og den bærende relation mellem årgangsteamet og nærmeste leder samt den bærende relation mellem afdelingsledere og skoleleder.

Skolebestyrelsen fører tilsyn med kvaliteten af ledelsesarbejdet gennem løbende dialog og
får en formel status gennem dataene i lederevalueringsdelen i klimamålingen.
Skolebestyrelsen vurderer løbende om den nødvendige ledelsesressource er til rådighed.
Efterleves princippet ikke drøfter skolebestyrelsen anken med skolelederen.
Udløser det ikke de ønskede ændringer, kan skolebestyrelsen rette henvendelse til
Skoleudvalget
____________________________________________________________21.01.2017_