Skolestart 2024-2025

På siden her findes information til forældre med børn, der skal begynde i børnehaveklasse på Filstedvejens Skole til skoleåret 2024-2025.

2024, starten på et nyt år. Det er også starten på en ny begivenhed i dit barns liv, hvis dit barn skal starte i skole efter sommerferien.
Du modtager et brev i e-boks om, at du skal skrive dit barn op til skole.
Du tilmelder dit barn på hjemmesiden Skoleindskrivning.
Du skal logge ind med MitID, og indskrivningen er åben i perioden den primo januar til den 1. februar 2024.
Når du indskriver dit barn i folkeskole, kan du samtidig indskrive til Skolefritidsordningen (DUS) på den valgte skole.

Du kan også altid melde dit barn ind i DUS på et senere tidspunkt på Pladsanvisningens hjemmeside.
Vi glæder os til at byde dig og dit barn velkommen, og vi glæder os til at give dit barn en god skolestart efter sommerferien.
Her kan du se videoer om dagligdagen på skolen.

Vi glæder os til at byde dig og dit barn velkommen på Filstedvejens Skole til følgende arrangementer:

• Onsdag, den 17. januar 2024 kl. 17.00-18.30: Informationsmøde for kommende 0.- klasser
  • Introdage i marts, hvor børn og forældre kommer på besøg, og børnene prøver "Mini-skole", og forældrene får informationer fra skole og DUS samt en kort samtale.  Alle skal på besøg 2 gange, og de præcise tider får I efter indskrivningen.
  • Tirsdag, den 11. juni 2024 kl. 16.00-17.30: God-dag-skole/Åbent hus
  • Torsdag, den 13. juni 2024 kl. 9.00-11.00: Kommende børnehaveklasseelever fra børnehaven besøger skolen
  • Onsdag, den 14. august 2024 Vi byder velkommen til første skoledag

På vej i skole - forberedelse til skole

Vi har i et samarbejde med Vejgaard Østre Skole og distriktets børnehaver udarbejdet en folder På Vej I Skole – forberedelse til skole.
Vi håber, folderen kan hjælpe jer på vej, når I skal forberede og støtte jeres barn på vej i skole. Den kan ikke erstatte kontakten mellem jer og dagtilbuddet/skolen, da den vejledning og dialog I får med de professionelle omkring jeres barn er meget værdifuld.
Vores hensigt med denne folder er, at den kan støtte jer, når I skal forberede jeres barn til skolen.
Folden kan rekvireres på skolens kontor.

Gensidige forventninger

Som elev og forældre på Filstedvejens Skole kan I forvente, at:

• børnene får en overskuelig og tryg skoledag
  • der arbejdes målrettet på, at alle elever får en solid faglig viden
  • vi har en god tone, fx møder vi hinanden med et godmorgen
  • alle voksne og børn arbejder hele tiden med, at vi har ro og respekt for hinanden
  • der er et åbent og ligeværdigt samarbejde
  • vi har mange fælles traditioner fx musical, juleklippedag, idrætsdag mm
  • vi taler sammen - også hvis det bliver svært
  • der informeres om elevernes skolegang
  • vores fritidstilbud er spændende og hyggeligt: hvor der virkelig leges

Som elev og forældre på Filstedvejens Skole forventes det, at I:

• deltager I barnets skolegang og vores skolefællesskab (deltager i arrangementer, forældremøder mm.)
  • omtaler skolen ordentligt, og retter evt. spørgsmål og lignende hurtigt og direkte til skolen
  • kommunikerer aktivt med skolen. At skolen får den viden om det enkelte barn, der er væsentlig for barnets skolegang
  • sørger for at barnet har fået morgenmad, styr på skoletasken, tøj der matcher vejret og madpakken er med
  • sammen med skolen har samme mål; at alle elever skal blive så dygtige, som de kan – både fagligt og socialt

Vi glæder os til samarbejdet!

Læs mere om skolestart på Aalborg Kommunes hjemmeside.