Den Gode Klasse

Her er et uddrag fra Filstedvejens Skoles procedure for afholdelse af Den Gode Klasse

Den gode klasse - fordi…

• De andre børn i klassen er dit barns betinger for at gå i en god klasse!
  • Forældreopbakningen og involveringen er af afgørende betydning ift. elevernes/klassens trivsel.
  • Fællesskabet er vigtigt, hvis vi skal forbygge mobning (og det skal vi).
  • Forældrene er dem, der kender deres børn bedst.
  • Alle forældre i klassen skal komme til orde.
  • Vi har forskellige forudsætninger, men alle indgår på lige fod og er lige vigtige.
  • Børnenes konflikter kan blive forældrenes konflikter.
  • Gensidig respekt og forståelse forældrene imellem smitter positivt af på børnene.
  • Børnene ved, at forældrene og andre voksne taler sammen.
  • Den måde forældrene sakker OM hinanden, bliver den måde, børnene snakker MED hinanden!

Hvordan?

• En gang om året, afholder forældrerådet møde, hvis tema er Den Gode Klasse.
  • Her drøftes emner, der er vigtige for klassens trivsel og daglige samspil.
  • Emnerne kan evt. findes, ved at koordinere med klassens lærere og pædagoger, som ved, hvad der ”rører sig” i klassen.
  • Forældrerådet vælger altid en ordstyrer og udsender dagsorden i samarbejde m. læreren og pædagogen.
  • Husk at orientere lærer/pædagog hvis I afholder et møde, da der kan være emner som der ønskes bringes til dagsorden.
  • Lærer eller pædagog kan også tage kontakt til forældreråd med opfordring til afholdelse af den gode klasse.
  • Læreren og pædagogen kan deltage på den gode klasse, men de har ikke ordstyreropgaven på mødet.

Er du interesseret i at læse mere, så kontakt skolens sekretærer på telefon 98 16 00 33.